عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان
سرخط خبرها

خلیل موحدی: شهردار مشهد برای انتخاب مسئولان فرایند داشته باشد | اجازه ندهیم به دلیل روابط ناسالم مدیران ارزشی حذف شوند

  • کد خبر: ۱۷۵۷۵۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
خلیل موحدی: شهردار مشهد برای انتخاب مسئولان فرایند داشته باشد | اجازه ندهیم به دلیل روابط ناسالم مدیران ارزشی حذف شوند
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از شهردار می‌خواهم با پدیده‌های نامیمون در انتصابات که کمر نظام را می‌شکند و هزینه آن را نظام و رهبری باید پرداخت کنند، مقابله جدی کند و برای انتخاب مسئول فرایند داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل موحدی محصل امروز، ۲ مرداد ماه، در هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به واقعه اهانت به قرآن اظهار کرد: حکم جسارت به قرآن ارتداد است و ارتداد توبه‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه فلسفه حکومت، عدالت است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی را عدالت می‌داند و در بیانیه گام دوم انقلاب بیان می‌کند که عدالت بدون مقابله با فساد تحقق‌یافتنی نیست؛ بنابراین وظیفه اصلی ما برای اقامه عدالت، مقابله با فساد است. فساد ۲ ریشه اساسی دارد که اول عدم شایسته‌سالاری و دوم عدم شفافیت است.

موحدی محصل گفت: کارایی نظام سیاسی با سلامت اداری است و برپایی سلامت اداری نیز بدون شایسته‌سالاری محال است. بقای نهاد‌ها تنها با سلامت نظام اداری محقق بوده و ما تکلیف داریم که این موضوع را دنبال کنیم. شناخت آسیب‌های نطام‌های اداری علاوه بر کارآمد کردن نظام اداری به بقای آن نیز کمک می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آنچه امروز نظام اسلامی را با چالش روبه‌رو کرده، ناکارآمدی نظام بوده که اصلی‌ترین ابزار ایجاد این ناکارآمدی کاسبی‌های سیاسی و کاسبی‌های پساانتخاباتی جریان‌های سیاسی است. هر جریانی که مسلط می‌شود، تصور می‌کند می‌تواند هر کاری را با اعمال نفوذ، چیدن انسان‌های نالایق و فشار آوردن انجام دهد و دنبال این است پایه‌های سیاسی خود را تحکیم کند. البته که چنین کسی اشتباه می‌کند و این رفتار در درازمدت موجب سست شدن عملکرد وی می‌شود.

وی بیان کرد: شهردار مشهد باید بداند کارشناسی که پله‌پله تجربه کسب کرده و اکنون که می‌خواهد به مدیریت برسد، می‌بیند از بیرون افراد ناشایست می‌آیند یا با تملق‌گویی و فشار‌های درونی روی کار می‌آیند. نتیجه چنین چیزی دلسردی کارشناس‌ها و عدم کارایی دستگاه است. وقتی مدیر نالایقی از بیرون با فشار و یا با تملق‌گویی نصب شد، نتیجه آن روابط غیر عادی بعد از نصب و بعد باج‌دهی و... است و فساد را توسعه می‌دهد.

موحدی محصل گفت: از شهردار می‌خواهم با این پدیده‌های نامیمون که کمر نظام را می‌شکند و هزینه آن را نظام و رهبری باید پرداخت کنند، مقابله جدی کند و برای انتخاب مسئول فرایند داشته باشد. مسئول باید دارای رزومه، دست‌پاک، دارای برنامه برای آینده و پاسخگو و پله‌های بزرگ را طی کرده باشد. بهترین نوع پاسخگویی مواجهه با مردم است که مقام معظم رهبری هم از این فرایند استفاده می‌کند. این موضوع را می‌توان از همین مجموعه کوچک شهرداری کلید زد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به دلیل بد عمل کردن شورای قبل معضلات زیادی ایجاد شده و شاید در این ۲ سال برنامه خوبی اجرا نشده و نتوانستیم رزومه خوبی برای شورا داشته باشیم، اما اگر این کار به درستی اجرا شود، برای آیندگان نقش اساسی دارد. اجازه ندهیم به دلیل روابط ناسالم، انسان‌های شایسته، بچه‌های با‌انگیزه و مدیران ارزشی حذف شوند و جای آن‌ها را کسانی بگیرند که وامدار مردم نیستند بلکه وامدار اشخاص هستند.

وی اضافه کرد: ما در مجموعه شورا اعلام آمادگی می‌کنیم در تدوین فرایند درست کمک کنیم. شهرداری این فرایند را علنی و شفاف کند و در قالب آن انتصابات خود را انجام دهد تا ۲ سال باقی مانده را برای رفع مشکلات مردم قدم برداریم و شهر را در تراز واقعی خود قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->